Pogosta vprašanja

Forma za to in to

ali

Ali že deluje sistem enotne vozovnice (vlak in mestni avtobus skupaj) in na kateri progi?

Ne, sistem enotne vozovnice še ni uveden. Projekt uvedbe integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji se pripravlja na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor. Potniki, ki pridejo z vlakom v Ljubljano in želijo nadaljevati vožnjo z mestnim avtobusom, lahko v Infocentru na železniški postaji v Ljubljani kupijo mestno kartico Urbana.

Ali je z muzejskim vlakom mogoče prepeljati tudi hišne ljubljenčke ali kolo?

Na muzejskem vlaku je prevoz koles mogoč v posebnem prtljažnem vagonu, vendar je število koles omejeno. Prav tako je mogoč prevoz hišnih ljubljenčkov.

Kje lahko oddam pritožbo?

Na prodajnih mestih Slovenskih železnic lahko dobite Knjigo pritožb in pohval. Če imate morebiti pripombe na naše storitve, pa lahko pokličete brezplačno telefonsko številko 080 19 10 ali pa nam pišete po e-pošti pritozbe.pohvale@slo-zeleznice.si.

Kako uporabljam vozovnico za 10 voženj?

Količinske vozovnice IJPP (mesečna subvencionirana vozovnica za 10 voženj, polletna subvencionirana vozovnica za 10 voženj, letna subvencionirana vozovnica za 10 voženj) zajemajo pakete po 10 voženj, ki jih potnik lahko uporabi v enem mesecu.

Posamezna kuponska vožnja (kupon) v okviru količinske vozovnice IJPP se uporablja na način in pod pogoji uporabe enkratne vozovnice. Ena kuponska vožnja velja za vožnjo v smeri, ki je zapisana na vozovnici ali v obratni smeri. Smer vožnje je določena ob aktivaciji kupona. Vožnja v obeh smereh relacije z istim kuponom ni dovoljena.

Potnik z aktivirano kuponsko vožnjo (kuponom) lahko prestopa na vozna sredstva (avtobuse in vlake), ki vozijo v smeri vožnje v času veljavnosti vozovnice, ki odvisen od razdalje potovanja. Čas veljavnosti vozovnice določa največji dovoljeni čas med aktivacijo vozovnice (prvo validacijo) in zadnjim prestopom (zadnjo validacijo); potnik lahko po zadnji validaciji nadaljuje vožnjo do cilja z istim voznim sredstvom, četudi je čas veljavnosti vozovnice medtem že potekel. Časi veljavnosti vozovnice so navedeni v spodnji tabeli.

 

Razdalja relacije potovanja Časovna veljavnost vozovnice
do 30 km 90 min
do 50 km 120 min
do 100 km 180 min
do 150 km 240 min
do 200 km 360 min
nad 200 km 420 min

 

 

Kje si lahko pogledam uradne nazive postaj oziroma postajališč?

Zelo pomembno je, da na vlogo vpišete najbližje postajališče vašega kraja bivanja in ustanove izobraževanja. Uradne nazive postaj in postajališč vseh prevoznikov si lahko pogledate v iskalniku oz. načrtovalcu poti na Portalu IJPP 

Na katerih železniških postajah v Sloveniji je mogoča kombinacija z avtobusnim prevozom?

Med Ljubljano in Kamnikom lahko potujete z enotno vozovnico, ki velja tako za vlak kot avtobus Kam-Busa. Iz Divače vozi brezplačni avtobus do Škocjanskih jam, z litijske železniške postaje pa vozijo avtobusi do Šmartnega pri Litiji, vendar je treba zanje kupiti vozovnico. Tudi z železniške postaje v Kopru vozijo avtobusi v Piran oziroma Ankaran. Na vašo željo vam organiziramo tudi dodatne ali posebne avtobuse.

Več informacij o avtobusnih prevozih.

Na katerih železniških postajah v Sloveniji je mogoče najeti avtomobil?

Avtomobil je mogoče najeti v Infocentru na železniški postaji Ljubljana. Informacije dobite na naši spletni strani.

Na katerih železniških blagajnah lahko kupim subvencionirano šolsko vozovnico?

Na podlagi pravilno izpolnjene, podpisane in potrjene vloge za izdajo subvencionirane vozovnice IJPP lahko kupite na večini železniških postaj. Seznam osvežujemo sproti, zato predlagamo, da spremljate seznam na naši spletni strani.

Koliko stane prevoz z avtovlakom in kolikšno je doplačilo za polprikolice in prikolice?

Cene prevozov z avtovlakom so objavljene na naši spletni strani.

Ali je z muzejskim vlakom mogoče prepeljati tudi hišne ljubljenčke ali kolo?

Na muzejskem vlaku je prevoz koles mogoč v posebnem prtljažnem vagonu, vendar je število koles omejeno. Prav tako je mogoč prevoz hišnih ljubljenčkov.

Koliko časa pred potovanjem moram podaljšati svojo vozovnico prek spleta?

Vozovnico morate podaljšati vsaj 48 ur pred prvim potovanjem. Po 48 urah od nakupa greste lahko z vašo brezkontaktno čip kartico neposredno na vlak, kjer se vam vozovnica validira, vendar ne pred prvim dnem roka veljavnosti abonentske vozovnice.

Če imam mesečno/polletno/letno vozovnico za 10 potovanj in jih ne porabim v veljavnem mesecu, ali lahko ta potovanja koristim v naslednjem mesecu?

Ne, skladno s Pravilnikom subvencionirana mesečna, polletna oziroma letna vozovnica za 10 potovanj velja le za veljavni mesec, polletje oziroma leto ter še 1. delovni dan v naslednjem mesecu.

Kaj moram storiti, če izgubim brezkontaktno čip kartico ali mi jo ukradejo?

Če izgubite brezkontaktno čip kartico IJPP, vam bodo na prodajnem mestu izdali duplikat. Postopki so navedeni na portalu www.ijpp.si 

Ali imam z vozovnico za vlak možnost brezplačno parkirati?

Imetnik vozovnice za ICS vlak lahko brezplačno parkira svoje vozilo v Ljubljani in Celju, v Mariboru, kjer je parkirišče v lasti mariborske mestne občine, pa brezplačno parkiranje ni mogoče.

Ali lahko vrnem abonentsko vozovnico podaljšano prek spleta po pričetku veljavnosti ?

Za vračanje subvencioniranih vozovnic veljajo določila Pravilnika o izvajanju subvencioniranega prevoza, ki ga najdete na spletni strani Ministrstva za infrastrukturo. Ostale abonentske vozovnice se vračajo skladno s Potniško tarifo 700.01. Na blagajno prinesete vašo brezkontaktno čip kartico in potrdilo o nakupu oz. podaljšanju vozovnice, ki si ga natisnete v spletni aplikaciji (Moji nakupi).

Kdaj lahko prevzamem najdene predmete?

Najdene predmete lahko prevzamete vsak delavnik od ponedeljka do petka od 7. do 15. ure v zbirnem centru v Ljubljani ali Mariboru.

Ali je mogoče rezervirati vozovnice za avtovlak?

Vozovnic za avtovlak ni mogoče rezervirati.

Kako lahko reklamiram vozovnico kupljeno prek spleta pred pričetkom veljavnosti?

Če želite preklicati vozovnico, ki ste jo podaljšali preko spleta v predprodaji - pred njeno veljavnostjo in validacijo na vlaku, to storite na blagajni z vašo brezkontaktno čip kartico in potrdilom o nakupu oz. podaljšanju vozovnice, ki si ga natisnete v spletni aplikaciji (Moji nakupi). Vračilo vozovnice se opravi skladno s Potniško tarifo 700.01.

Ali so cene enake za vse javne prevoznike?

Da, cene so enake za vse javne prevoznike, ki lahko skladno z Zakonom prodajajo subvencionirane vozovnice. Kljub temu predlagamo, da se pred nakupom pri prevozniku pozanimate, če lahko kupite subvencionirano vozovnico.

Cene subvencioniranih vozovnic IJPP si lahko pogledate na naši spletni strani.

Ali lahko hišnega ljubljenčka vzamem tudi na vlak po tujini?

Določila o prevozu živali z vlakom so v drugih državah podobna kot v Sloveniji. Ker pa pri nekaterih železniških prevoznikih drugod po Evropi, zlasti za prevoz ljubljenčkov v spalnikih in ležalnikih, veljajo različne omejitve, vam priporočamo, da se o podrobnejših določilih pozanimate, preden greste na pot. Vprašanja lahko zastavite tudi na potnik.info@slo-zeleznice.si.

Več o prevozu živali.

Na katerih relacijah vozijo avtovlaki?

Avtovlaki po Sloveniji vozijo med Bohinjsko Bistrico in Mostom na Soči.

Katera vrsta subvencionirane vozovnice mi pripada in koliko stane?

Obstajata dve vrsti subvencioniranih vozovnic:

  • mesečne, letne ali polletne vozovnice za upravičence, ki med izobraževanjem dnevno potujejo od kraja stalnega ali začasnega bivališča do kraja izobraževanja in nazaj;
  • mesečna, polletna oz. letna vozovnica za 10 voženj oz. 5 povratnih potovanj (na mesec) za upravičence, ki med izobraževanjem bivajo v kraju izobraževanja (npr. dijaški, študentski domovi), za prevoz od kraja stalnega ali začasnega bivališča do kraja bivanja, kjer se izobražujejo.

Plačilo subvencionirane vozovnice se določa glede na razred oddaljenosti:

  • 1. razred oddaljenosti - upravičenec potuje na razdalji od 2 km do vključno 60 km;
  • 2. razred oddaljenosti - upravičenec potuje na razdalji več kot 60 km do vključno 90 km;
  • 3. razred oddaljenosti - upravičenec potuje na razdalji več kot 90 km.

Cene si poglejte na naši spletni strani

Ali lahko vrnem subvencionirano mesečno vozovnico?

O vračilu subvencionirane vozovnice IJPP si preberite Splošne pogoje uporabe subvencionirane vozovnice na Portalu subvencije.

Kolikšno je doplačilo za prevoz hišnih ljubljenčkov?

Majhne udomačene živali, zaprte v kletke, ali nameščene v košare ali torbe, ter manjše pse (do 30 cm višine) lahko prepeljete brezplačno. Za večje pse je treba plačati polovično vozovnico za 2. razred potniškega vlaka. 

Več o prevozu hišnih živali

Ali lahko kupim ali podaljšam subvencionirano vozovnico na vlaku?

Ne, nakup subvencioniranih vozovnic IJPP ni možen na vlaku.

Ali lahko kombiniram več javnih prevoznikov (npr. vlak in avtobus)?

Da, lahko kombinirate več javnih prevoznikov, npr. vlak in avtobus. Bistveno je, da v vaši vlogi vlogi navedete najbližjo postajo ali postajališče od vašega kraja bivanja in ustanove šolanja. Na tej relaciji lahko uporabljate vse prevoznike, ki so vključeni v sistem IJPP. V kolikor je vaše najbližje postajališče znotraj 1. cone v Ljubljani ali Mariboru, boste prejeli kombinirano subvencionirano vozovnic IJPP, ki vam bo omogočala potovanje z vsemi prevozniki, ki vozijo znotraj cone.  Predlagamo, da najbližjo postajo oziroma postajališče preverite na informacijskem portalu tukaj 

Subvencionirane vozovnice za mestni promet Kranj, Koper, Novo mesto, Jesenice in Murska Sobota trenutno še niso vključene v integriran javni potniški promet in jih izdajajo prevozniki, ki izvajajo posamezni mestni promet. Ne glede na to, da navedeni mestni prometi niso vključeni v IJPP vlagatelj izpolni samo eno vlogo za vse relacije, ki jih potrebuje za potovanje med bivališčem in izobraževalno ustanovo. Torej vloga je neodvisna ali so posamezne relacije vključene v IJPP ali ne. 

Upravičenec lahko vozovnico za mestni promet, ki ni del IJPP kupi samo pri izvajalcu mestnega prometa. Ker so vsi izvajalci mestnega prometa hkrati tudi vključeni v IJPP na segmentu medkrajevnih prevozov, predlagamo, da upravičenec vlogo prinese na prodajno mesto izvajalca mestnega prometa, ki bo sprejel vlogo in izdal vse vozovnice, tako za IJPP relacije kot za mestni promet. Tako bo vlagatelj lahko vse opravil na enem prodajnem mestu, razen v primeru, če ima na vlogi dva mestna prometa, ki nista vključena v IJPP in ju ne izvaja isti prevoznik. Za vozovnico za mestni promet bo upravičenec dobil ločeno elektronsko kartico, ki pa ni brezplačna in je njeno plačilo urejeno s cenikom posameznega prevoznika mestnega prometa. 

 

 

Kaj moram narediti, da si pridobim subvencionirano abonentsko vozovnico?

Vlagatelji morajo za pridobitev subvencionirane vozovnice IJPP predložiti Vlogo za izdajo subvencionirane vozovnice. Do 31.10.2016 se lahko uporablja obrazec vloge iz preteklih let, kasneje pa bo veljal le nov obrazec, ki bo prilagojen IJPP (nov obrazec je objavljen na tem portalu). Za hitrejši postopek izdaje vozovnice na prodajnem mestu priporočamo izpolnitev spletne vloge. Povezava do spletne vloge. Vlagatelj na prodajnem mestu prevoznika za hitrejši postopek lahko predloži izpis spletne vloge, ki je podpisan in potrjen s strani izobraževalne ustanove ali pa predloži podpisano in potrjeno vlogo in dodatno izpis spletne vloge (v obeh primerih lahko namesto potrditve statusa na vlogi s strani izobraževalne ustanove vlagatelj priloži potrdilo o šolanju). Predlagamo, da vlagatelj podpisano in potrjeno vlogo prinese k prevozniku, kjer je že preteklo leto oddal vlogo oziroma na prodajno mesto tistega prevoznika, ki bo opravil pretežni del prevoza.

Pri izpolnjevanju vloge se v polje z nazivom prevoznika za vse relacije vpiše prevoznik »IJPP«, v polje relacija pa vlagatelj vpiše uradno ime postaje ali postajališča, ki je najbližje vlagateljevemu bivališču in ustanovi, v kateri se vlagatelj izobražuje; vpiše se celotna relacija ne glede na prevoznika in morebitno prestopanje. Uraden naziv najbližje postaje ali postajališča vlagatelji predhodno preverijo na Portalu IJPP . V primeru izdaje kombinirane vozovnice vlagatelj poleg medkrajevne relacije na vlogo vpiše tudi vse potrebne relacije za mestni promet (Ljubljana, Maribor, Kranj, Koper, Novo mesto, Jesenice, Murska Sobota).

Ključne novosti subvencionirane vozovnice IJPP so naslednje:

  • Nova subvencionirana vozovnica IJPP je enotna elektronska vozovnica, ki jo lahko upravičenec uporablja za prevoz z vlakom, medkrajevnim avtobusom in tudi z mestnim avtobusom v Ljubljani in Mariboru. Subvencionirana vozovnica IJPP uporabniku omogoča vsakodnevno prosto izbiro javnega linijskega prevoza za medkrajevno relacijo  navedeno na vlogi.
  • V kolikor vlagatelj potrebuje potovanja z mestnim prometom zunaj navedene medkrajevne relacije, mora kupiti kombinirano vozovnico, ki poleg medkrajevne relacije, obsega še ustrezne mestne promete.
  • Subvencionirana vozovnica za uporabo mestnega prometa v Kranju, Kopru, Novem mestu, na Jesenicah  in v Murski Soboti, še ni produkt IJPP, zato jo lahko upravičenci pridobijo le na prodajnem mestu prevoznika v tem mestnem prometu in se  uporablja izključno na vozilih tega prevoznika;
  • Vozovnica IJPP (medkrajevne relacije ter mestni promet Ljubljana in Maribor) bo naložena na novo brezstično čip kartico IJPP, ki jo uporabniki ob nakupu vozovnice IJPP prejmejo brezplačno na prodajnem mestu prevoznika.  Vsi prevozniki ne bodo izdajali subvencioniranih vozovnic IJPP na vseh svojih prodajnih mestih, zato je pred nakupom subvencionirane vozovnice IJPP s strani vlagatelja potrebno preveriti seznam prodajnih mest (podan v prilogi),  kjer bo omogočen nakup subvencioniranih vozovnic IJPP.

Ali lahko uveljavljam reklamacijo, če se shranjena prtljaga kakor koli poškoduje?

Slovenske železnice ne odgovarjamo, če se osebna prtljaga, ki je shranjena v avtomatski garderobni omarici, izgubi ali poškoduje. Prtljago shranite na lastno odgovornost. Pri tem upoštevajte navodila, ki so nameščena ob garderobnih omaricah. Prtljago sami shranite v omarico in jo prevzamete iz nje. Shranite jo lahko za tri dni. Po treh dneh preverimo vsebino omarice, po sedmih pa omarico izpraznimo in vsebino shranimo v posebnem prostoru na isti postaji še za 30 dni. Če se lastnik v tem času ne oglasi, se vsebina proda na dražbi.

Dodatne informacije o shranjevanju prtljage.

Na katerih železniških postajah je mogoče shraniti prtljago?

Prtljago lahko shranite v posebnih garderobnih omaricah na določenih železniških postajah. 

Ali sem upravičen do šolske subvencionirane vozovnice?

V decembru 2015 so bile sprejete spremembe in dopolnitve Zakona o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS , št. 92/2015 z dne 4. 12. 2015), ki uvajajo novosti  na področju subvencioniranih prevozov za dijake, študente in udeležence izobraževanja odraslih. Uradno prečiščeno besedilo zakona je dostopno na povezavi Uradni list RS, št. 6/2016 z dne 29. 1. 2016 .  

Glede na predhodno veljavno zakonodajo s področja subvencioniranih prevozov za dijake in študente, spremembe zakona določajo nove omejitve glede pravice do subvencionirane vozovnice (člen 114.b). Upravičenec do subvencioniranega prevoza je vlagatelj, ki ima bivališče najmanj dva km oddaljeno od kraja izobraževanja in se izobražuje po javno veljavnih izobraževalnih ali študijskih programih, s statusom:

  • dijaka do 27. leta starosti, ki se je pred dopolnjenim 22. letom starosti prvič vpisal v program nižjega poklicnega izobraževanja, srednjega poklicnega izobraževanja, srednjega tehniškega ali drugega strokovnega ter splošnega izobraževanja;
  • udeleženca izobraževanja odraslih, ki se izobražuje po programih poklicnega, srednjega in višjega strokovnega izobraževanja, do dopolnjenega 26. leta starosti, če se ne izobražuje v skladu s predpisi o urejanju trga dela;
  • študenta do dopolnjenega 32. leta starosti, ki se je pred dopolnjenim 27. letom starosti prvič vpisal v program višješolskega ali visokošolskega izobraževanja prve ali druge stopnje, in v Republiki Sloveniji ali tujini ni v delovnem razmerju ali ne opravlja samostojne registrirane dejavnosti; vpisan v evidenco brezposelnih oseb pri pristojnem organu; poslovodna oseba gospodarske družbe ali direktor zasebnega zavoda.

 Več o tem si preberite na www.ijpp.si 

Upravičenec oziroma njegov zakoniti zastopnik v primeru kršitve vrne neupravičeno obogatitev v višini zneska subvencije na mesečni ravni, za vsak posamezni mesec kršitve.

 

 

Katere vrste vozovnic lahko podaljšate prek spleta?

Na spletu lahko podaljšate splošno abonentsko vozovnico ali osnovnošolsko vozovnico, ki jo imate naloženo na vaši brezkontaktni čip kartici. Subvencionirane šolske vozovnice od avgusta 2016 ne morete podaljšati prek spleta. 

Če ste lastnik splošne mesečne ali tedenske vozovnice, potem lahko po spletu tudi spremenite vrsto vozovnice iz mesečne v tedensko in obratno ali pa razred potovanja.

Ali lahko uporabim brezkontaktno čip kartico iz preteklega šolskega leta?

Ne. Na prodajnem mestu boste prejeli novo brezstično čip kartico IJPP, ki je trenutno brezplačna.

Kako uveljavljam popust za potovanje z vlakom na določeno prireditev?

Po dogovoru z organizatorji prireditev omogočamo obiskovalcem posebni popust za potovanje z vlakom na določene prireditve. Ob nakupu vozovnice samo predložite vstopnico za prireditev. Vstopnice  za večino prireditev (organizatorja Eventim) kupite tudi v Infocentru na železniških postajah v Ljubljani, Celju ali Mariboru.

Ali lahko kupim polletno ali letno subvencionirano vozovnico?

Da, kupiti je možno tudi subvencionirane letne ali polletne vozovnice za študente, dijake in udeležence izobraževanja odraslih. Izbirate lahko med:
• mesečno vozovnico oz. mesečno vozovnico za 10 voženj,
• polletno vozovnico oz. polletno vozovnico za 10 voženj na mesec,
• in letno vozovnico ali letno vozovnico za 10 voženj na mesec.

Kje lahko poiščem predmet, ki sem ga izgubil na vlaku?

Na vlaku izgubljene predmete lahko poiščete v zbirnem centru v Ljubljani in Mariboru. Seznam najdenih predmetov je objavljen tudi na spletni strani.

Ali lahko kupim vozovnico preko spleta, če nimam brezkontaktne čip kartice?

Ne. Brezkontaktno čip kartico kupite na blagajnah Slovenskih železnic, kjer opravite tudi prvi nakup vozovnice. To pa potem lahko pred iztekom veljavnosti podaljšujete po spletu.

Kako so varovani moji osebni podatki, ki jih vpišem pri registraciji na portal in izvedbi spletnega nakupa?

Zavezujemo se, da bomo varovali zaupnost osebnih podatkov uporabnikov spletnega mesta. Zbrane podatke bomo uporabili izključno za izboljšanje uporabe spletnega mesta ter v namene, za katere jih bodo posredovali uporabniki spletnega mesta. Osebnih podatkov in kontaktnih informacij ne bomo uporabljali v druge namene ter jih brez izrecnega dovoljenja uporabnika spletnega mesta ne bomo razkrili tretjim strankam. Storili bomo vse, da vaše osebne podatke zaščitimo pred kakršnimi koli kršitvami in zlorabami.

Za dodatna vprašanja nam pišite na enakup.pomoc@slo-zeleznice.si.

Kdaj lahko podaljšam svojo abonentsko vozovnico prek spleta?

Mesečno, polletno in letno vozovnico lahko podaljšate 7 dni pred prvim dnevom veljavnosti, tedensko pa 3 dni.

Katere so plačilne metode pri podaljševanju vozovnic preko spleta?

Plačilo preko spleta je možno s kreditnimi in plačilnimi karticami MasterCard, Visa, Maestro, Diners Club ali z Moneto.

Če vam vaša kartica (npr. nima 3-mestne CVV2/CVC2 varnostne kode) ne omogoča spletnega plačevanja, to uredite na vaši banki.

Kaj se zgodi, če moram na vlak pred 48 urami od nakupa oz. podaljšanja vozovnice prek spleta?

Če greste na vlak pred 48 urami od nakupa, vozovnica še ne bo zapisana v sistem in je sprevodnik ne bo mogel validirati oz. zaznati, da je bila kupljena prek spleta. V tem primeru lahko pred potovanjem vozovnico naložite na blagajnah Slovenskih železnic - Seznam prodajnih mest. Če vozovnice ne boste imeli naložene, boste odpravljeni kot potnik brez vozovnice in vam bo sprevodnik na vlaku zaračunal vozovnico skladno s potniško tarifo ST 700.01 in ST 700.04.

Ali je mogoče kupiti enotno mesečno vozovnico za vlak in avtobus?

Za relacijo Ljubljana-Kamnik lahko kupite enotno vozovnico, ki velja za vlak in za avtobus Kam Bus. 

Kakšen je najnižji znesek, ki ga na prodajnih mestih Slovenskih železnic lahko plačam s plačilno kartico?

Spodnjega limita pri plačilu ni.

Ali lahko z vlakom prepeljem tudi prikolico za kolo?

Prikolico za kolo je mogoče prepeljati le s tistimi vlaki, ki imajo posebni prtljažni vagon.

Ali obstaja subvencionirana abonentska vozovnica za osnovnošolce?

Ne, skladno z Zakonom in Pravilnikom so do subvencionirane vozovnice upravičeni le dijaki, udeleženci izobraževanja odraslih in študentje. Lahko pa osnovnošolske mesečne vozovnice subvencionirana občina, v kateri biva, o čemer dobi informacije na osnovni šoli.

Ali lahko po spletu spremenim razred potovanja?

Da, če ste imetnik splošne abonentske vozovnice. Pri subvencioniranih vozovnicah sprememba razreda potovanja ni možna.

Kje lahko prijavim v tujini izgubljeno prtljago?

Prtljago, ki ste jo izgubili, prijavite na pooblaščenem uradu na postaji ali pooblaščeni osebi v vlaku, na katerem se vam je to zgodilo.

Kakšne so cene najema avtomobilov v Sloveniji?

Informacije o cenah lahko dobite v Infocentru Ljubljana, na telefonski številki 01/29 13 391 ali po e-pošti info.potnik@slo-zeleznice.si. Po e-pošti lahko avtomobil tudi rezervirate.

Ko porabim vsa potovanja na mesečni vozovnici za 10 potovanj, katero vozovnico lahko kupim?

S kartico ugodnosti za mlade lahko kupite vozovnico za vlak s 30-odstotnim popustom, sicer pa vozovnico po veljavni potniški tarifi.

Ali lahko prek spleta spremenim vrsto vozovnice npr. iz mesečne v tedensko?

Da, če imate splošno mesečno ali tedensko vozovnico. To lahko po spletu spremenite iz mesečne v tedensko in obratno.

Ne, če ste lastnik letne, polletne, subvencionirane šolske, mestne ali pavšalne vozovnice. Če želite spremeniti vrsto teh vozovnic, potem morate to urediti pri blagajni na blagajnah Slovenskih železnic - seznam prodajnih mest SŽ, kjer vam naložijo na kartico drugo vrsto vozovnice.

Koga lahko obvestim, če imam probleme pri registraciji v spletno aplikacijo oz. s spletnim podaljševanjem vozovnice?

Pokličite lahko na št. 01/29 12 346 od ponedeljka do četrtka od 8.00 do 15. ure in ob petkih od 8.00 do 13.00 ali pa pišite na enakup.pomoc@slo-zeleznice.si.

Ali lahko na vlak po Sloveniji vzamem tudi hišnega ljubljenčka?

Da, na pot z vlaki Slovenskih železnic lahko vzamete tudi majhne hišne ljubljenčke, ki so zaprti v kletke ali košare ali ki jih je mogoče držati v naročju – npr. majhne pse. Zanje ni treba doplačati. Prevoz hišnih ljubljenčkov z vlaki ICS ni mogoč. Izjema so le psi spremljevalci slepih in invalidnih oseb. Zanje se izda brezplačna vozovnica in rezervacija.

Več: http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/dobro-je-vedeti/splosna-tarifna-dolocila-in-pogoji/prevoz-hisnih-ljubljenckov

Koliko časa mi velja subvencionirana šolska vozovnica?

O veljavnosti subvencioniranih vozovnic si preberete na naši spletni strani.

 

S katerimi plačilnimi sredstvi lahko plačujem na vlaku, pri sprevodniku?

Pri sprevodniku je mogoče plačevati le z gotovino.

Kaj so zakonski popusti?

To so posebni popusti, ki pripadajo vojnim veteranom ali vojnim invalidom, na podlagi Zakona o vojnih invalidih in Zakona o vojnih veteranih. Tudi člani Zveze društev slepih in slabovidnih ter člani Društva mišično obolelih Slovenije imajo posebne popuste, prav tako pa njihovi spremljevalci potujejo brezplačno. Spremljevalec slepe osebe je lahko tudi pes.
Več o zakonskih popustih.

Ali veljajo kakšne omejitve za uporabo računalnikov na vlaku?

O uporabi računalnikov na vlaku ni zapisanih pravil, velja le nepisano pravilo, da uporabniki ne smejo motiti drugih potnikov. Podobno velja za uporabo mobilnih telefonov.

Ali je mogoč prevoz izgubljene prtljage iz tujine v Slovenijo?

Prevoz nespremljane prtljage po železnici ni mogoč. Izgubljeno prtljago je mogoče poslati po pošti, pri čemer stroške dostave plača prejemnik.

Kje kupim brezkontaktno čip kartico in koliko stane?

Brezkontaktno čip kartico kupite na blagajnah Slovenskih železnic - Seznam prodajnih mest SŽ in stane 10 evrov. Ob nakupu čip kartice se izvede tudi prvi nakup abonentske vozovnice.

S katerimi plačilnimi karticami lahko plačam na prodajnih mestih Slovenskih železnic?

S plačilnimi karticami Maestro, Mastercard, Activa, Diners, Karanta, Visa in American Expres, a le na postajah. Na vlaku ni mogoče plačevati s karticami.

Kako izpolnim vlogo, če obiskujem dve srednji šoli?

V tem primeru izpolnite dve vlogi.

Ali lahko preko spleta kupim ostale vrste vozovnic?

Ne. Trenutno je možno le podaljšanje prek spleta skoraj vseh abonentskih vozovnic, razen subvencioniranih šolskih vozovnic. V prihodnjih fazah se načrtuje prenova sistema za prodajo železniških vozovnic, kjer je načrtovana tudi razširitev spletne prodaje ostalih vozovnic.  

Na katerih železniških postajah v Sloveniji je na voljo parkirišče?

Parkirišča so na voljo na železniških postajah v Ljubljani, Mariboru, Celju in Kranju. Cene parkiranja so objavljene na spletu.

Kje dobim informacije o muzejskem vlaku?

Informacije o muzejskem vlaku so na voljo v Infocentru Ljubljana, na telefonski številki 01 29 13 391, po elektronski pošti na naslovu potnik.info@slo-zeleznice in na naši spletnih strani.

Ali lahko zamenjam neizrabljeno vozovnico?

Da, a le pred začetkom roka veljavnosti vozovnice, navedenega na njej.

Koliko stane shranjevanje prtljage?

Cene za najem omaric za shranjevanje prtljage se razlikujejo glede na njihovo velikost. Cenik je objavljen na spletni strani Slovenskih železnic.

Kje lahko kupim vozovnico za avtovlak?

Vozovnico za avtovlak lahko kupite pri sprevodniku ali na železniški postaji v Bohinjski Bistrici, Podbrdu ali Mostu na Soči.

Komu pripada popust za mlade?

Posebni popust za mlade pripada potnikom, starim od 12 do 26 let, in sicer s pridobljeno SŽ kartico za mlade, s katero potujejo z vlaki po Sloveniji in na Hrvaško s 30-odstotnim popustom, v tujino pa s 25-odstotnim popustom v 1. ali 2. razredu vseh vrst vlakov. Več o popustih za mlade.



Koliko doplača potnik brez vozovnice?

Če potnik sprevodniku ne želi pokazati vozovnice, če mu pokaže neveljavno vozovnico, če mu ne pove, da je brez nje ali če zaseda dodatne sedeže, plača poleg vozovnice za relacijo, na kateri potuje, še dodatek v višini 40 evrov. To velja tudi za potnike, ki bi sprevodnika kakor koli ovirali pri delu.

Kako se lahko dogovorim za prevoz šolske skupine z vlakom?

Potovanja skupine do 15 oseb ni treba napovedati. Večje skupine pa morajo svoje potovanje napovedati na odhodni postaji ali v potovalni agenciji, in sicer:

  • skupine od 16 do 50 oseb najpozneje 2 delovna dneva,
  • skupine nad 50 oseb pa najpozneje 8 delovnih dni pred potovanjem.

Skupine, ki potovanja ne napovedo pravočasno, lahko prepeljemo le, če to dopuščajo razmere.

Skupine najmanj 6 otrok, ki so stari manj kot 12 let, potujejo pod vodstvom vzgojiteljev, učiteljev in profesorjev.

Za potovanje večje skupine potnikov pokličite ga. Petro Rekar na tel: 01 29 12 564 ali pa pišite na naslov petra.rekar@slo-zeleznice.si . Lahko pa se najavite tudi v Infocentru na tel. 01 29 13332.

Ali me lahko opozorite, da ne zamudim ali celo prespim časa, ko bi moral izstopiti?

Če potujete v ležalnem ali spalnem vagonu, vas 30 minut pred prej, preden morate izstopiti, na to opozori spremljevalec spalnega vagona. Sicer pa morate sami poskrbeti, da ne zamudite oziroma prespite časa, ko bi morali izstopiti. Predlagamo vam, da si na primer vklopite budilko na vašem mobilnem telefonu.

Ali lahko dobim delno povrnjen denar za povratno vozovnico, izrabljeno le v eno smer?

Da, za neizrabljeno vozovnico lahko zahtevate vračilo denarja. To lahko storite neposredno na potniški blagajni, če vozovnico vrnete, preden se izteče njena veljavnost. Pri tem upoštevajte:
•         - popolnoma neizrabljeno vozovnico prej potrdite na vstopni postaji;
•         - delno neizrabljeno pa na postaji, na kateri ste prekinili potovanje.

Neizrabljene vozovnice za notranji promet vam ni treba predložiti v potrditev, če jo vrnete isti dan na blagajni, na kateri ste jo kupili.
Vozovnice za mednarodni promet se vračajo skladno z veljavnimi tarifami in predpisi, ki urejajo prevoz potnikov v mednarodnem potniškem prometu. Neizkoriščenost ali delna (ne)izkoriščenost mora biti potrjena tudi na vozovnici za mednarodni promet.

Ko vam neposredno na blagajni ne morejo vrniti denarja za neizrabljeno ali delno neizrabljeno vozovnico, pa zahtevek po vračilu denarja naslovite na SŽ-Potniški promet, Oddelek za reklamacije, Kolodvorska 11, 1560 Ljubljana.

Kako vem, na katerih vlakih je omogočeno napajanje za računalnike?

Oznaka, da je mogoče napajanje, je samo na vlaku. Vrste vlakov so opisane tudi na spletni strani Slovenskih železnic.

Ali lahko nizkocenovno vozovnico za potovanje v tujino zamenjam ali vrnem?

Nizkocenovne vozovnice s t. i. globalno ceno ne morete vrniti ali zamenjati.

Katere vozovnice so subvencionirane?

Subvencionirane vozovnice po pravilniku pripadajo dijakom, vajencem in študentom višjih in visokih šol, ki imajo od kraja bivanja pa do šole oziroma fakultete več kakor dva kilometra.

Koliko stane prevoz hišnih ljubljenčkov?

Hišni ljubljenčki, ki jih imate med vožnjo pri sebi in so v kletki, torbi ali košari, ter manjši psi - do 30 cm višine - se prevažajo brezplačno.

Za večje pse je treba plačati vozovnico po polovični ceni za 2. razred potniškega vlaka. Prevoz hišnih ljubljenčkov z vlaki ICS ni dovoljen. Izjema so le psi spremljevalci slepih in invalidnih oseb. Zanje se izda brezplačna vozovnica in rezervacija.

Več o prevozu hišnih ljubljenčkov.

Kako prijavim izlet skupine?

Pošljite nam pisni seznam potnikov, opremljen z žigom in podpisom organizatorja potovanja, to je izobraževalne ustanove, društva ipd., in sicer v dveh izvodih.

Ali je na vlakih v Sloveniji omogočeno napajanje za računalnike?

Da, v 1. razredu ICS vlaka in nekaterih mednarodnih vlakih lahko uporabljate električne priključke.

Ali je mogoče najeti posebni vlak in kakšna so določila?

Za potovanje po Sloveniji je treba posebni vlak naročiti najmanj 15 dni prej, za mednarodni promet pa najmanj 60 dni prej. Naročilo vlaka po Sloveniji pošljite po e-pošti na petra.rekar@slo-zeleznice.si,  za potovanja v tujino pa na mira.vanovac@slo-zeleznice.si. Navesti je treba število potnikov, relacijo in dan potovanja ter vrsto vlaka, okvirni vozni red in želene postanke.

Prav tako je mogoče naročiti posebni vagon, ki se doda rednemu vlaku. Več o naročilu vagona ali vlaka.

Kje lahko kupim mesečno subvencionirano vozovnico?

Pravila za nakup subvencionirane vozovnice za dijake, študente višjih in visokih šol ter vajence se lahko spreminjajo z novim šolskim letom, zato vam svetujemo, da si o tem, kaj vse potrebujete za uveljavitev subvencije, preberite na naši spletni strani.

Katere vrste abonentskih vozovnic so na voljo?

Obstajajo tedenske, mesečne, polletne in letne vozovnice. Splošne abonentske vozovnice so namenjene vsem potnikom, ne glede na status ali starost. Potniki jih uporabljajo predvsem za prevoz na delo in z dela. Šolske abonentske vozovnice so namenjene osnovnošolcem, dijakom, študentom in vajencem. Nekatere šolske abonentske vozovnice so subvencionirane na podlagi ustrezne zakonodaje pristojnega ministrstva. Obstajajo tudi pavšalne vozovnice, ki so namenjene tistim potnikom, ki želijo neomejeno potovati po vsej Sloveniji, na vseh progah Slovenskih železnic in z vsemi vrstami vlakov v 1. ali 2. razredu.

Več o abonentskih vozovnicah.

Kaj potrebujem za pridobitev subvencionirane vozovnice?

Za pridobitev subvencionirane vozovnice potrebujete veljavni osebni dokument, izpolnjeni in potrjeni zahtevek za izdajo subvencionirane vozovnice, brezkontaktno čip kartico iz preteklega šolskega leta.

Če kartice še nimate, jo kupite na blagajni na železniški postaji.

Kje kupim abonentsko vozovnico?

Prvič lahko abonentsko vozovnico kupite le na blagajni na železniški postaji. Najprej kupite brezkontaktno čip kartico, na katero vam naložimo abonentsko vozovnico. Šolsko subvencionirano abonentsko vozovnico morate potrditi vsako šolsko leto na blagajni. Če že imate brezkontaktno čip kartico, lahko abonentsko vozovnico kupite tudi na vlaku, kar je seveda mogoče brez doplačila, le če vstopite na tistih postajah, kjer je blagajna zaprta.

Več o abonentskih vozovnicah.

Ko imate prvič naloženo vozovnico na svoji brezkontaktni čip kartici, lahko vozovnico pravočasno podaljšujete preko spleta

Ali lahko dobim za šolo oziroma službo potrdilo o zamudi vlaka?

Da, sprevodnik v vlaku, ki je imel zamudo, osebje na potniški blagajni in informator v informacijskem centru vam bodo na vašo zahtevo izdali potrdilo o zamudi vlaka.

Kakšna je cena otroške vozovnice?

Otroci od 6. do 12. leta starosti, pa tudi mlajši otroci, za katere se zahteva sedež (skupine vzgojno-varstvenih zavodov), imajo 50 odstotkov popusta za 1. in 2. razred vseh vlakov v Sloveniji.

Več informacij o potovanjih otrok.

Kje lahko v spletu preverim ceno vozovnice?

Ceno potovanja posamičnih vozovnic po redni ceni ali s popustom je mogoče preveriti na naši spletni strani v iskalniku voznega reda. Cene mesečnih vozovnic je mogoče preveriti v ceniku abonentskih vozovnic.

Ali lahko zaprosim za dvojnik izgubljene subvencionirane mesečne vozovnice?

Da, če izgubite veljavno subvencionirano vozovnico, vam izdamo njen dvojnik. Doplačate le novo brezkontaktno čip kartico, na katero se naloži mesečna vozovnica.

Kaj pomeni organizirano skupinsko potovanje?

Če potujete v skupini šestih ali več oseb, imate posebni popust za skupinsko potovanje. Višina popusta je odvisna od starosti potnikov, na primer šolarji do 12. leta imajo 50 odstotkov popusta, starejši pa 30 odstotkov. Potovanje več oseb, še posebej otrok (link do vprašanja, Kako se lahko dogovorim o prevozu šolske skupine) je obvezno treba prej najaviti. Ob tem vam bomo svetovali, s katerim vlakom potovati, da bo najbolj udobno. Poleg tega organiziramo tudi pomoč pri vstopu v vlak in izstopu z njega, če je to potrebno.

Kaj je subvencionirana vozovnica?

Subvencionirana vozovnica je vozovnica, ki je cenejša za višino subvencije, ki jo dodeli pristojno ministrstvo. V železniškem prometu so subvencionirane šolske mesečne, letne in polletne vozovnice in potovanja vojnih veteranov in invalidov pa tudi slepih in slabovidnih ter mišičnih distrofikov.

Koliko doplačam, če vozovnico kupim na vlaku?

Če na vlak vstopite na postaji, na kateri bi lahko kupili vozovnico, vendar to storite šele na vlaku, doplačate 2,5 evra. Dodatka vam ni treba plačati, če vstopite na vlak na postaji ali postajališču, na katerem ni mogoče kupiti vozovnice.

Kje dobim informacije o izgubljenih predmetih na vlaku?

Informacije o izgubljenih predmetih na vlaku dobite na telefonski številki 01/29 12 598 (Ljubljana), 02/29 22 226 (Maribor) ter na spletu.

Kje dobim informacije, če želimo potovati kot skupina?

Informacije o organiziranih skupinskih potovanjih po Sloveniji dobite pri gospe Petri Rekar, tel. št. 01/ 29 12 564, ali po e-pošti petra.rekar@slo-zeleznice.si; lahko pa pokličete tudi v klicni center, na tel. št. 01 29 13 332.

Kje lahko dobim telefonsko številko določenega prodajnega mesta?

Za vsa prodajna mesta veljajo enaka pravila, zato imajo vsa skupne telefonske informacije. Informacije pred potovanjem, na primer o voznih redih, cenah, ponudbi, zamudah in ovirah v prometu itd., dobite v klicnem centru Slovenskih železnic, na telefonski številki 29 13 332, ali po e-pošti potnik.info@slo-zeleznice.si. Če vas zanima, ali vaš vlak zamuja oziroma ali so ovire v prometu, vam svetujemo, da to preverite v spletnem iskalniku. Navedene so morebitne zamude oziroma ovire v prometu in podatki o nadomestnih prevozih.

Koliko popusta ima skupina otrok?

Skupina otrok do 12. leta starosti ima 50 odstotkov popusta za potovanje v 1. in 2. razredu vseh vrst vlakov. Za potovanje z vlakom višje vrste je treba plačati dodatek. Popust ne velja ob petkih ter dneh pred prazniki. V teh dneh je mogoče izrabiti popust, ki velja za navadno skupino, torej 30-odstotni.

Katere vrste popustov za vožnjo z vlakom obstajajo?

Popusti so različni glede na starost, status, število sopotnikov ali dan potovanja. Ponujamo pa tudi privlačne posebne popuste, in sicer ob posebnih dogodkih, prireditvah ali promocijskih dejavnostih. Ti popusti so običajno omejeni na neko časovno obdobje.

Predlagamo vam, da pozorno spremljate naše akcije na spletni strani, na strani Facebooka ali pa se prijavite na e-novice (obrazec za prijavo najdete na vstopni strani našega spletnega mesta), da boste o akcijah pravočasno obveščeni.

Kako velike kose prtljage lahko vzamem s sabo na pot?

Velikost prtljage ni posebej določena. S sabo imate lahko prtljago, ki jo je mogoče namestiti nad sedež ali pod njega ali jo držite v naročju.

Ali lahko naročim potrdilo o ceni vozovnice po elektronski pošti ali telefonu?

Žal, potrdila o ceni vozovnice ni mogoče naročiti po e-pošti ali telefonu.

Komu pripada popust za družine?

Posebni popust pripada staršem, starim staršem in otrokom oziroma vnukom, ki so navedeni na družinski izkaznici K-17. Izkaznico je mogoče kupiti na blagajni, z njo imajo starejši od 12 let 40 odstotkov popusta, otroci do 12. leta pa potujejo brezplačno. Za družinsko potovanje se šteje, če skupaj potujeta vsaj ena oseba, starejša od 12 let, in otrok do 12. leta, navedena pa morata biti na izkaznici K-17.

Več o družinskih ugodnostih.

Ali lahko dobim potrdilo o zamudi vlaka tudi dan pozneje?

Potrdilo o zamudi vlaka lahko dobite tudi dan pozneje, na potniški blagajni oziroma v informacijskem centu.

Do katerega leta se otroci vozijo brezplačno?

Otroci do 6. leta starosti, ki potujejo v spremstvu odraslih, se vozijo brezplačno, če zanje ne zahtevate posebnega sedeža. Tudi za brezplačno potovanje se izda vozovnica za 1. ali 2. razred potniškega vlaka.

Več informacij o potovanjih otrok.

Kako vem, na kateri vlak lahko vzamem kolo?

Vlaki, s katerimi lahko prepeljete kolo, so v voznem redu označeni z ustreznim znakom. Informacije dobite tudi v klicnem centru ali na spletni strani.

Kolikšno je najmanjše in največje število članov skupine, ki lahko najame muzejski vlak?

Vlak lahko najame ena sama oseba, drugače pa muzejski vlak sprejme največ 230 oseb. Za skupine (45 oseb in več) po želji organiziramo posebne programe v okviru rednih voženj ali voženj zunaj razpisanih datumov. Za informacije oziroma rezervacije pišite petra.rekar@slo-zeleznice.si .

Kakšna je cena prevoza kolesa?

Cene za prevoz kolesa najdete na strani Slovenskih železnic.

Kdaj se izdaja potrdilo o ceni vozovnice?

Potrdilo o ceni vozovnice se izdaja na zahtevo potnika, ko ta želi uradno informacijo o ceni. Potrdilo se izdaja posebej za cene vozovnic v notranjem in posebej za cene vozovnic v mednarodnem prometu. Več informacij.

Kje lahko dobim potrdilo o ceni vozovnice?

Potrdilo o ceni vozovnice dobite na vseh potniških blagajnah. Več o tem si preberete na naši spletni strani

Kje lahko kupim vozovnico za potovanja z vlakom v tujino?

V Infocentrih na železniških postajah Ljubljana, Maribor in Celje, na večjih železniških postajah, na katerih so prodajna mesta za mednarodni promet, ter v nekaterih pooblaščenih potovalnih agencijah. Na spletu je objavljen tudi seznam prodajnih mest.

Ali je mogoče z avtovlakom potovati iz Slovenije v tujino?

Iz Slovenije je trenutno mogoče potovanje v tujino z avtovlakom med Koprom in Nizozemsko (Den Bosch). Najbližji terminal Sloveniji za prevoz avtomobilov je v Beljaku, od koder je mogoče potovati z avtovlakom proti Nemčiji in Turčiji. Več informacij o tem dobite v Infocentru v Ljubljani.

Ali lahko vozovnico kupim na vlaku?

Izjemoma je mogoče vozovnico kupiti na vlaku, a le za potovanja po Sloveniji. Sprevodnik vam bo zaračunal posebni dodatek, če ste vstopili v vlak na postaji, kjer je potniška blagajna odprta in bi lahko kupili vozovnico. Če vstopite na vlak na postaji ali postajališču, kjer ni potniške blagajne ali je ta zaprta, vam sprevodnik ne bo zaračunal dodatka.

Kje dobim zahtevek za subvencionirane vozovnice?

Zahtevek dobite na spletni strani pristojnega ministrstva in si ga natisnite ali pa ga izpolnite v spletnem obrazcu na naši spletni strani.

Ali lahko dobim povrnjen denar za neizrabljeno vozovnico?

Da, za neizrabljeno vozovnico lahko zahtevate vračilo denarja. To lahko storite neposredno na potniški blagajni, če vozovnico vrnete, preden se izteče njena veljavnost. Pri tem upoštevajte:

  • popolnoma neizrabljeno vozovnico prej potrdite na vstopni postaji;
  • delno neizrabljeno pa na postaji, na kateri ste prekinili potovanje.

Neizrabljene vozovnice za notranji promet vam ni treba predložiti v potrditev, če jo vrnete isti dan na blagajni, na kateri ste jo kupili.

Vozovnice za mednarodni promet se vračajo skladno z veljavnimi tarifami in predpisi, ki urejajo prevoz potnikov v mednarodnem potniškem prometu. Neizkoriščenost ali delna (ne)izkoriščenost mora biti potrjena tudi na vozovnici za mednarodni promet.

Ko vam neposredno na blagajni ne morejo vrniti denarja za neizrabljeno ali delno neizrabljeno vozovnico, pa zahtevek po vračilu denarja naslovite na SŽ-Potniški promet, Oddelek za reklamacije, Kolodvorska 11, 1560 Ljubljana.

 

Kakšne so možnosti plačila na prodajnih mestih Slovenskih železnic?

Plačujete lahko z gotovino ali s plačilnimi karticami Maestro, Eurocard, Karanta, Visa, Diners, American Express. Prav tako je v Celju, Hrastniku, Jesenicah, Kopru, Kranju, Litiji, Ljubljani, Mariboru, Murski Soboti, Novi Gorici, Novem Mestu, Postojni, Pragerskem, Sevnici, Sežani, Škofji Loki, Trbovljah, Zagorju in v Zidanem Mostu možno plačilo z Moneto.

Kolikšno je doplačilo za prevoz kolesa?

Doplačilo za kolo znaša 3,40 evra, in sicer ne glede na razdaljo.

Več o kolesu na vlaku.

Kaj storiti s preobsežno prtljago?

Prtljaga, ki ni primerna za prevoz v potniških vagonih, ali prtljaga, ki je preobsežna, se namesti v posebni prostor. Za preobsežno prtljago doplačate 5 evrov, ne glede na razdaljo potovanja.

Ali moram potrdilo o nakupu oz. potrdilo o izdani vozovnici obvezno natisniti?

Potrdilo o izdani vozovnici morate natisniti, če podaljšujete subvencionirano vozovnico, ko je na vaši vlogi več prevoznikov. To potrdilo morate predložiti drugemu prevozniku. Pri podaljševanju ostalih vrst abonentskih vozovnic vam ni potrebno natisniti potrdila.

Izjemoma lahko pride do tehničnih težav in validacija ne bi bila možna po 48 urah, zato vam kljub temu svetujemo, da potrdilo o nakupu vozovnice natisnete. Kljub temu potrdilo o nakupu ne nadomešča vozovnice, služi le za preverjanje izvršenega nakupa in reševanje reklamacijskega postopka.

Potrdilo o nakupu vozovnice prek spleta morate natisniti, le če vozovnico reklamirate ali vračate, kar storite na blagajnah Slovenskih železnic - seznam prodajnih mestih SŽ. Potrdilo o nakupu vozovnice najdete v spletni aplikaciji v rubriki Moji nakupi.

Šolska vozovnica velja na brezkontaktni čip kartici. Kje jo lahko kupim?

Dijaki 1. letnika in tisti, ki še nimajo brezkontaktne čip kartice pri nakupu subvencionirane vozovnice, plačajo še brezkontaktno čip kartico, ki stane 10 € in velja celotno obdobje izobraževanja. Če je ne potrebujete več, jo lahko vrnete na eno od železniški postaj (glej seznam prodajnih mest), kjer vam izplačajo povračilo (3 €) za vrnitev nepoškodovane brezkontaktne čip kartice.

Kdaj se izda potrdilo o nakupu?

Vozovnica že velja kot račun. Lahko pa ob nakupu vozovnice ali drugega prodajnega obrazca zahtevate izdajo Potrdila o nakupu vozovnice, ki se izda brezplačno.

Predlagamo vam, da imate vozovnico za tekoči mesec vedno pri sebi.

Več informacij.

Koliko časa veljajo mesečne vozovnice?

Mesečne vozovnice veljajo od prvega do zadnjega dne v mesecu in še prvi delovni dan naslednjega meseca, na izbrani relaciji. Sobota se ne šteje kot delovni dan. Mesečna vozovnica se izda na podlagi brezkontaktne čip kartice. Več o tem

Lahko jo kupite v predprodaji, do sedem dni pred začetkom meseca.

Za katere relacije je mogoče najeti muzejski vlak?

Muzejski vlak lahko vozi po vseh progah po Sloveniji.

Kako izvem, ali ima vlak zamudo?

Podatki o zamudah so objavljeni na spletni strani Slovenskih železnic, kjer se osvežujejo vsakih 6 minut. Svetujemo vam, da si pred potovanjem pogledate, ali ima vaš vlak zamudo. To lahko storite tudi po mobilnem telefonu. Informacije o zamudah dobite tudi na železniški postaji, na potniški blagajni, v Infocentrih in na telefonski številki 01 29 13332.

Več o zamudah.

Ali lahko prek spleta dokupim dodatek za vožnjo z IC/MV/EC/ICS vlaki?

Da. Pri podaljševanju v aplikaciji označite dodatek za IC/MV/EC/ICS vlake, in sicer lahko le za eno smer ali obe smeri.

Ali je treba rezervirati vozovnice za muzejski vlak?

Da, vozovnice za muzejski vlak je treba rezervirati oziroma kupiti v Infocentru na železniški postaji Ljubljana. To lahko storite od ponedeljka do petka med 8. in 16. uro.

Kje lahko oddam pritožbo?

Na prodajnih mestih Slovenskih železnic lahko dobite Knjigo pritožb in pohval. Če imate morebiti pripombe na naše storitve, pa lahko pokličete brezplačno telefonsko številko 080 19 10 ali pa nam pišete po e-pošti pritozbe.pohvale@slo-zeleznice.si

Kdaj mi denarja za neizrabljeno vozovnico ne more neposredno vrniti blagajnik?

Blagajnik vam ne more vrniti denarja za neizrabljeno vozovnico, če:

  • imate vozovnico za vlak ICS za določen dan, vi pa uveljavljate vračilo denarja šele dan pozneje;
  • je vozovnici že potekla veljavnost;
  • gre za popolnoma ali delno neizrabljeno abonentsko vozovnico (letno, polletno, mesečno, tedensko); Zahtevek za vračilo na podlagi abonentske vozovnice je treba vložiti najkasneje 14 dni po izteku njene veljavnosti;
  • vozovnice niste ustrezno potrdili (glej vprašanje – Ali lahko dobim povrnjen denar za neizrabljeno vozovnico?);
  • so bile okoliščine, zaradi katerih je bila vozovnica neizrabljena, nejasne oziroma jih ni mogoče preveriti;
  • je bila vozovnica plačana s plačilno kartico ali s fakturo, naročilnico
  • imate popolnoma ali delno neuporabljeno vozovnico notranjega prometa, izdano za razdaljo do 50 kilometrov.

V katerem koli od navedenih primerov morate zahtevek po vračilu denarja pisno nasloviti na SŽ-Potniški promet, d.o.o, Oddelek za reklamacije, Kolodvorska 11, 1560 Ljubljana. Zahtevku je treba priložiti izvirno vozovnico in morebitne listine, s katerimi se dokazuje upravičenost do povračila. Pri vračilu denarja se upošteva 10-odstotni odbitek. Odbitek se ne zaračuna, če je vozovnica vrnjena isti dan na potniško blagajno (glej vprašanje – Ali lahko dobim povrnjen denar za neizrabljeno vozovnico?), če je neizrabljena po krivdi železnice ali pa v posameznem primeru karnet vozovnice.

Ali lahko s subvencionirano šolsko vozovnico potujem tudi z vlaki višjega ranga (InterCity, EuroCity, Mednarodni vlaki in vlaki ICS)?

Da, a le s plačilom dodatka za vlak višjega ranga. Če s svojo subvencionirano vozovnico z vlakom višjega ranga potujete v eno smer, plačate mesečni dodatek, ki znaša 14,40 €, če potujete tudi v povratku, pa dvakratnik tega zneska. Z doplačanim dodatkom lahko potujete tudi v vlaku ICS, za katerega pa je obvezna rezervacija sedeža pred potovanjem.

Če potujete z vlakom višjega ranga le nekajkrat na mesec, lahko kupite dodatek za posamično potovanje za InterCity, EuroCity in Mednarodni vlak v višini 1,30 € oz. 1,80 €, če plačate doplačilo na vlaku, za potovanje z vlakom ICS pa je potrebno doplačilo v višini 3,60 €.

Ali lahko zahtevam vračilo denarja za vozovnico, če ima vlak zamudo?

Zahtevek za vračilo denarja lahko pošljete, če ima vaš vlak zamude več kakor 60 minut in za zamudo ni odgovoren prevoznik. Zahtevek dobite pri sprevodnikih ali postajnem osebju, ki vam ga tudi potrdi. Potrjeni zahtevek pošljite na SŽ-Potniški promet, d. o. o., Oddelek za reklamacije, Kolodvorska 11, 1000 Ljubljana. Dodatne informacije o vračilu denarja.